السبت، 31 يوليو 2010

نقطة ضعف_2

طارق: مفهوم
ابو مها: متزعلش منى يا طارق يابنى .. انا اب ولازم اخاف على بنتى
ولازم اتطمن على مستقبلها
وانت شكلك شاب كويس ومقدر الموقف
طارق: مفهوم

.
.

مها: ها يا طارق عملتو ايه
طارق: عملنا ايه !! ؟
مها: ايه فى ايه .. حصل ايه
طارق: يعنى انتى مكنتيش تعرفي هيحصل ايه
مها: لا .. قولى حصل ايه
طارق: يعنى قبل ماجى مكنتيش حاكيه لباباكى على التفاصيل .. ومعرفاه امكانياتى بالظبط
مها: لا كنت حاكياله .. دا اكيد يعنى
طارق: اه .. واكيد طبعا كنتى عارفه رايه فى الموضوع ده .. بس مينفعش تقوليلي كده فى وشي
لازم تيجي منه بشكل ظريف كده ومقنع .. ولازم يأمنى الامانة اننا نبقي اخوات واخاف عليكي
مها: ايه الكلام دا يا طارق .. انا اعمل كده بردو ؟
طارق: امال دا تسميه ايه
ابوكى جايبنى يحرجنى بالذوق .. ويفهمنى ان انا مينفعش انول شرف الارتباط ببنته
لان حياتى على كف عفريت .. ومعرض انى اترمى فى الشارع زى الكلاب فى اى وقت
مها: ايه يا طارق اللى انت بتقوله ده .. انت كل الفترة دى مكنتش تعرفنى كويس
انا بحبك يا طارق ونفسي ارتبط بيك النهارده قبل بكرة
طارق: ابوكى عايزنى ابعد عنك يا مها .. ايه رايك
مها: انت رايك ايه ؟؟ .. خلاص استسلمت كده .. كل اللى بينا اتنسي من اول وقعة؟
خلاص كل حاجة اتفقنا عليها ضاعت ؟؟
طارق: عاوزانى اعمل ايه يا مها .. ابوكى كده بيعجزنى
هو مش عارف يعنى ايه اجيب شقة فى وقت زى ده .. ويعنى ايه اشتغل زى ما هو عايز كده .. هو فى حد لاقي شغل اصلا
مها: طارق .. انا مش عاوزه حد غيرك .. انا اد كل كلامى ليك .. انت اد كلامك ولا لا ؟؟
طارق: انا لو مش اد كلامى مكنتش جيت لحد عندكو
مها: خلاص نستحمل شوية يا طارق .. ربنا هيكرمك ان شاء الله والحال هيتغير

.
.

مها: ليه يا بابا كده .. انت عارف ومتاكد ان طارق راجل وهيقدر يشيل مسئوليتي
ابو مها: اسكتى انتى .. انتى مش عارفه مصلحتك
مسئولية ايه بس .. عايز يعيشك فى شقة ايجار .. .يعنى سنة ولا اتنين وتلاقي نفسك فى الشارع
وتفضلو بقي تتلطعو من هنا لهنا
وبعدين دا شغال بعقد .. دا شغل دا .. يعنى لما الشركة دى تفلس ولا صاحب الشركة دى يروح فى داهية هيعمل ايه بقي سعادته
مها: يا بابا دى كلها ارزاق .. ربنا هو اللى بيوزع الارزاق .. احنا مش هنحسبها بالورقة والقلم كده
ابو مها: ونعم بالله يا بنتى .. بس ليه نرضي باللى وضعه مهزوز ده .. واحنا ادامنا الكويسين كتير
مها: كويسين ازاى .. ادامنا فين ؟؟
ابو مها: قصدي بكره يجيلك احسن منه كتير
مها: بس انا مش عايزه احسن منه يا بابا
ابو مها: خلاص الموضوع دا اتقفل .. يالا اتفضلى

.
.
بعدها بكام يوم

ام مها: مالك يا بنتى .. قاعدة لوحدك ليه
مها: مفيش يا ماما .. تعالى اقعدى معايا
ام مها: انتى مبتخرجيش ليه مع صاحبتك .. بقالها كتير ماتصلتش بيكي
مها: هكلمها ونخرج بالليل
ام مها: لا .. النهارده لا
مها: ليه
ام مها: النهارده خالتك جايالنا .. ومشافتكيش من زمان
مها: طب وايه يعنى .. هبقي اعدى عليها اقعد معاها شوية فى اى وقت
ام مها: لا عيب الناس جايينلنا فى بيتنا وانتى تنزلى وتسيبيهم
مها: ناس مين يا ماما دى خالتى
ام مها: خلاص بقي يا مها عيب .. خالتك عايزة تشوفك مش لازم تخرجى النهارده
مها: ماشي يا ماما

.
.
نفس اليوم بالليل

مها: بتعملى ايه عندك يا ماما .. بتدورى على ايه فى الدولاب
ام مها: ايوة هو الطقم دا .. بتبقي زى القمر فيه
مها: طقم ايه .. مطلعاه ليه دا دلوقتى
ام مها: عشان تلبسيه
مها: والبسه ليه هو انا هخرج؟
ام مها: يعنى هو لازم تخرجى عشان تلبسي هدومك
مها: يعنى دى مش هدومى بردو
ام مها: لا بس البسي دا وريحي امك
مها: ماما .. فى ايه يا ماما
ام مها: مفيش حاجة يا بت .. عاوزاهم يشوفوكى بالطقم دا
انتى كده بتجيبي الحاجة وتركنيها .. لحد ما تضيق عليكي وترميها فى الاخر
مها: يعنى هى حبكت النهارده
ام مها: معلش البسي بس

.
.

مها: مش عارفه مش متطمنه يا طارق
طارق: ليه حصل ايه
مها: خالتى كانت عندنا امبارح .. هو وجوزها وعيالها
ومن زمان مجوش كلهم كده
وبعدين امى صممت انى البس طقم جديد كده كنت جايباه
واطلع اقابلهم بيه
طارق: يعنى ايه
مها: مش عارفه .. بس حاسه ان فى حاجة بتحصل من ورايا

.
.
بعدها بكام بوم

مها: اسكت يا طارق .. مش انا مقري فاتحتى
طارق: فاتحة ايه
مها: فاتحتى انا .. هههههههههه
عارف انت النظام ده .. يتولد ولد وبنت فى نفس العيلة قريبين من بعض
يقولك خلاص فلان دا لفلانة
طارق: اه وانتى الفلانة بقي
مها: ايه مالك .. دا كلام فارغ
طارق: كلام فارغ
مها: اه
ميقرو براحتهم .. شوفتنى روحت اتجوزته
لا مشوفتكيش .. بس الله اعلم
مها: يا سلام
طارق: وانتى ايه اللى فكرك بالسيرة دى دلوقتى
مها: اصل فاكر لما قولتلك انا مش متطمنة من كام يوم كده
طارق: اه .. يوم خالتك
مها: اه .. اتاريهم يا سيدي كانو قرو فاتحة من ورايا
بيقرو فاتحتى فى غيابي يا سيدي
طارق: وبعدين
مها: وجايين بقي يشوفونى بقيت عاملة ازاى دلوقتى
كبرت كده وبقيت عروسة ولا لسه
طارق: وبعدين
مها: وجايبين هانى ابن خالتى بقي .. وجايين يخلوها خطوة رسمية
طارق: وهانى ابن خالتك دا معاه ايه
مها: معاه دبلوم
طارق: اه .. وبيشتغل ايه
مها: بيشتغل كهربائى .. بس هو وارث من ابوه يعنى .. وعندهم محلات هو اللى ماسكها
طارق: اه وعنده شقته ملكه هو .. مش هيأجر
مها: اه ... انت بتبصلى كده ليه
زى ميكون انا موافقة
طارق: وانتى رايك ايه
مها: انت اللى رايك ايه فى الموضوع ده
طارق: رايي انا هيعملك ايه
هو انا اللى هتجوز
مها: لا رايك يهمنى طبعا
طارق: رايي مانتى عارفاه من زمان .. ومتفقين على الموضوع دا كله
مها: طيب اتطمن .. محصلش حاجة اصلا .. الموضوع منتهى
طارق: منتهى ايه بس .. هو لسه حصل حاجة
مها: طالما انا مش موافقة يبقي منتهى
طارق: منتهى ازاى
دا وارث .. وعنده محلات .. يعنى شغل ثابت
وعنده شقته .. يعنى مش هيترمى فى الشارع فى اى وقت
دا غير انكو عارفينه .. يعنى مش محتاجين تسالو عنه
مها: ايه يا طارق انت مش واثق فيا
طارق: معلش انا همشي دلوقتى .. انا مش شايف ادامى
مها: استنى يا طارق .. طارق

..يتبع

هناك 8 تعليقات:

غير معرف يقول...

اوبااااااا انا عايزه حقوق الملكيه الفكريه والا هابلغ عنك :))

!! a7mad sala7 !! يقول...

فكرية اه

هى مش كانت شكرية الصبح =))

غير معرف يقول...

be have your self:))
وابقى شيل تاكيد الكلام ده من التعليق مش عايزين شلل =))

!! a7mad sala7 !! يقول...

مش هشيله بقي

:-?

بنت من زحل A girl from Saturn يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
بنت من زحل A girl from Saturn يقول...

إيه الناس دى
إزاى يقراوا فتحتها من غير ما يأخدوا رايها
الجواز ده بيت واسرة وعشرة مش فلوس وخلاص
انا اتضايقت بجد

!! a7mad sala7 !! يقول...

هههههههههههههههه
لا بصي


هى عادة كده عند بعض ناس
ويقولو ان البنت متطلعش برا وكده
لازم حد من العيلة
وبيبقي ربط كلام
مجرد فاتحه يعنى


انا كنت نسيت القصة دى والله
هكمل ان اء الله
نورتى :)

بنت من زحل A girl from Saturn يقول...

لا برضه ما يصحش
لازم يتناقشوا مع البنت الاول
هو الموضوع ده لعبة يعنى
انا مستنية اشوف إيه اللى هيحصل بعد كده